Monday 19 August 2013

Coco´s birthday


presne v tento deň pred 130rokmi sa narodila jedna z najväčších módnych ikón. Coco Chanel je mojím veľkým vzorom a tu je pár dôvodov prečo : 
-Coco Chanel túžila, aby sa ženy v jej modeloch cítili mladé, príťažlivé a boli samy sebou.
- Z bezvýznamnej chudobnej modistky sa vypracovala na najprestížnejšiu módnu značku vo svete.
Patrila medzi 100 najvýraznejších osobností 20. storočia
-Jej šaty boli vždy praktické, ale pritom zmyselné, a napriek tomu, že používala prvky mužskej módy, pôsobili žensky.
-Od začiatku vytvárala odevy, ktoré na rozdiel od dovtedajších zvyklostí v ženskom odievaní boli príjemné, ľahké, jednoduché a pohodlné, akoby symbolizovali nezávislosť žien po 1. svetovej vojne.
-Zaviedla nové typy nohavíc, vesty a v roku 1926 navrhla nadčasové "malé čierne" šaty, v ktorých je žena pekná a elegantná a ktoré sú vhodné na všetky príležitosti a nemali by chýbať v žiadnom dámskom šatníku- preto som sa rozhodla, že si také urobím alebo kúpim lebo momentálne mi v tom mojom šatníku chýbajú
-Skrátila sukne nad kolená a vymyslela pružný pletený odev na kúpanie. 
- Lakované topánky s čiernou špičkou pochádzajú tiež z jej dielne.

Citáty:
-Na jednej recepcii povedala jednej dáme: „Ak sa povie Aké krásne šaty! to znamená, že šaty sú výborné. Ale ak sa povie 'Aká krásna žena', to značí, že šaty boli úspešné.“
-Nerobím módu, ja som móda.
-Dala som ženskému telu slobodu: toto telo spočívalo pod parádnym habitom, čipkami, korzetmi, bielizňou
-Móda odchádza, štýl nikdy
-Čo sa týka doplnkov, najdôležitejšie je dať si dole posledný, ktorý bol pridaný
- Žena, ktorá nenosí parfém nemá budúcnosť.









http://www.youtube.com/watch?v=t53oO9_GYLM a toto som až teraz našla.. je to úžasné, geniálne, neuveriteľné. obdivujem tie ženy čo to prišívali, musia mať riadnu trpezlivosť !!!!

No comments:

Post a Comment